החשיבות של תרבות ארגונית בחברה שלכם
יש לכם עסק חי ופועל? אחד הדברים החשובים ביותר הוא לקבוע תרבות ארגונית. זה נשמע כמו שם יחסית גדול, אבל המשמעות שלו היא פשוטה. תרבות ארגונית היא מכלול הערכים אשר קשורים לארגון מסוים. תרבות ארגונית יכולה להשתקף גם על ידי ערכים מסוימים (כמו לדוג' אחריות, אמירת אמת, מקצועיות וכיו"ב), וגם על ידי אמצעים מוחשיים מאד - קוד לבוש בחברה, קוד דיבור, הכרת ההיסטוריה של החברה, ואפילו אירועים חברתיים - כל זה חלק מהתרבות הארגונית של החברה. המטרה של תרבות ארגונית היא ללכד את קבוצת העובדים שלכם בצורה טובה יותר, ולהפיק עבודה טובה יותר.
היום, התפישה היא כי תרבות ארגונית עדיפה על הדגשה של העבודה ההיררכית (שהיא אמצעי שונה לחלוטין שאמור לגרום לעובדים לעבוד טוב יותר), משום שהתרבות הארגונית בבסיסה לא מצווה פקודות, אלא יוצרת אווירה טובה שמעודדת עבודה.
ויש חשיבות גם לאחריות תאגידית
בנוסף לתרבות הארגונית, חשוב לשים לב גם לנושא אחר שנקרא: אחריות תאגידית. אחריות תאגידית היא למעשה מעין כללי קוד ומוסר, אשר קשורים לחברה עסקית מסוימת. אם בעבר אחריות תאגידית נחשבה כסותרת את הרצון של החברה להרוויח (כי דבר ראשון כדי להרוויח - עליך להיות תחרותי), הרי שהיום הדברים הללו הולכים יד ביד. איך זה קרה?
היום הרבה יותר ארגונים חברתיים ופוליטיים פוקחים עין על בתי עסק, והמודעות למעשי שחיתות של בכירים במשק הרבה יותר גבוהה - בעיקר לאחר סדנאות של אימון אישי לקבלת החלטות. כל אדם יכול לפרסם ידיעה עיתונאית על עסק מסוים, ולכן בתי עסק החלו לפתח לעצמם קוד של אחריות תאגידית אשר מכסה את כל הדרגים - מהעובד הזוטר ביותר ועד למנכ"ל החברה. זוהי דרך יעילה וטובה היום גם לשמור על העסק חי וקיים, ואף להגדיל את הרווחים ע"י שיפור המוניטין שלו.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה